Doğa, döngüsel değişimiyle bize gözlem fırsatı sunan, bizi farklı canlılarla tanıştıran, çeşitli deneyimleri heybemize katabileceğimiz bir öğretmendir. Okulumuzda doğadan öğreneceğimiz çok şey olduğunun bilinci mevcuttur.
Doğa ve Orman Pedagojisinde temel amaç deneyimleyerek öğrenmeye ortam sağlamaktır. Çocuklar açık bir ortamda doğayı kullanarak öğrenme süreçlerinden geçmektedir. Diğer alternatif yaklaşımlar gibi belirli prensipler üzerine kurulmuştur.
Orman ve doğa pedagojisini benimseyen okullarda doğaya ziyaretler rutin şeklindedir. Uzun süreli ve tekrarlı şekilde doğada bulunulur. Okulumuzda da her hafta düzenli olarak ormana gidilmektedir. Tekrarlı ve uzun süreli bulunma deneyimi öğrenme sürecini daha kalıcı hale getirmektedir. Rutin olduğunda çocuklar kendilerini güvende hissetmekte, aynı zamanda bulundukları ortama alışmaktadır. Bu süreçten sonra inceleme ve keşfetmeye yönelik eğilimler artış göstermektedir. Ayrıca rutin ziyaretler önceki deneyimi tekrarlama şansı sunmaktadır.
Planlama önemli bir yere sahiptir. Planlamalar ve uygulamaları esnasında çocuklara yönelik uyarlama çalışmaları yapılır. Her okulun ve sınıfın dinamiği farklılaşmaktadır. Okulumuzda da bu farklılıklar göz önüne alınmakta ve planlamalar çocukların ilgi, merak ve ihtiyaçlarından doğmaktadır.
Planlar çocuğun her alanda bütünsel olarak gelişmesini hedeflemektedir. Ayrıca oyun ve seçim, sürecin önemli parçalarıdır. Oyun, çocukların anlama ve anlatma dilidir ve doğadaki oyunlar da öğrenme ve gelişim için hayati parçalardır. Ormanda geçirdiğimiz süreçte tüm gelişim alanlarını destekleyebilecek etkinlikler tasarlanmakta ve geçirilen zamanın çoğunluğu ise çocukların serbest oyunları için ayrılmaktadır. Çocukların doğuştan araştırmacı yapıları ile serbest zamanlarını verimli şekilde geçirdikleri okulumuzda da gözlemlenmektedir.
Çocuklar doğada derinlemesine gözlemlenip incelenmektedir. Onların ilgi ve ihtiyaçlarına karşılık verebilmek adına çocuk merkezli yaklaşılmaktadır. Gözlemci olan lider aynı zamanda doğru şekilde rol model olmalı, sosyal ortamda kendini öğrenci olarak nitelendirmelidir. Öğretmenlerimiz, orman günlerinde çocuklarla birlikte keşfetmekte ve deneyimlemektedir. Çocukların yönelttiği sorulara birlikte cevap aramakta ve aynı zamanda kendisi de sorularıyla, ilgisiyle örnek olmaktadır.
Süreç içinde aktif rol edinen tüm çocuklar doğal çevrede kendilerini bağımsız ve aynı zamanda güvende hissetmektedir. Bu ortamda risk alabilme ve baş edebilme becerileri gelişmekte ve başarı duygusu desteklenerek olumlu bir benlik algısının yolu açılmaktadır.